Het beheer van dit systeem was extern belegd maar Rijkswaterstaat besloot het systeem terug te nemen in eigen beheer. Dit bracht enkele uitdagingen met zich mee. De benodigde hardware was namelijk end-of-life en dus niet meer verkrijgbaar. Ook moest de ICT-omgeving op korte termijn worden geüpgraded zonder de beschikbaarheid van de systemen in gevaar te brengen.
“We hebben aanschafkosten bespaard en geleidelijk de overstap kunnen maken naar de nieuwe omgeving.”
Rijkswaterstaat heeft in samenwerking met Esprit ICT een passende oplossing gevonden:
- Esprit ICT installeerde een exacte kopie van de bestaande hardware in het KPN CyberCenter
- Esprit ICT leverde op zeer korte termijn apparatuur uit eigen voorraad identiek aan de end-of-life apparatuur (op huurbasis)
- Engineers van Esprit ICT installeerden de hardware op locatie
Besparing op aanschafkosten
“Doordat we de benodigde specifieke apparatuur via Esprit ICT konden huren is de werking van het IVS90 gewaarborgd. Bovendien hebben we aanschafkosten bespaard en kunnen we geleidelijk de overstap maken naar de nieuwe omgeving.” Aldus Wim Koops, contractmanager Rijkswaterstaat.